Senin, 21 November 2011

Rindu Itu Tak Pernah Berujung

rintik hujan kian menghilang .. satu persatu tetesannya berkurang ..
resah gelisah pun tak jadi datang .. ku tau rasa ini memang tertentang ..
ketika rindu berubah menjadi kaku .. ketika kata kata berubah menjadi bisu ..
aku tak tahu siapa diriku .. terbujur kaku dengan bayang bayang wajahmu ..
andai kan engkau tau bulan .. andai engkau rasa ..
aku terdiam , diam diam merindukannya ..
sejak dari dulu .. ketika aku belum tahu ..
bagaimana rasa itu .. menusukku..
perlahan .. menyayat dari kanan, kiri..
ketika ku terbaring, terbangun..
terhempas , lepas ..
ketika ku coba merenda kembali sayap sayap kecilku..
engkau datang .. kembali membawa tawa suka ria ..
apa aku pantas menerima balasan rindu yang terlambat menjemputku ?
sesekali aku berfikir.. takdir ini begitu perih ..
dari rindu aku berpaling ..
ketika aku berpaling , rindu itu datang ..
dan begitu juga seterusnya..
dan catatan cinta di masa remaja memang catatan teraneh yang pernah terproses di otak dan hati manusia..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar